Wednesday, August 4, 2010

Betul, tak ada niat...

Dalam pada berkongsi cerita dalam blog, ada juga orang yang cuba ambil kesempatan, kan? Yes, its been quite a monotonous and depressing mode lately. Tapi I believe semua in recovery. Sebab dari dulu sampai sekarang aku percaya setiap perkara atau permasalahan pasti ada jalan penyelesaiannya. Memang writing this blog salah satu cara aku meluahkan perasaan atau emosi. Bagi yang nak baca, then feel free. Bagi yang nak ambil pengajaran, you are most welcome. Tapi bagi mereka yang cuba jadikan ini satu step untuk memulakan langkah ke arah satu lagi masalah, you are not welcome here.

Nasihat dan pendapat, yes aku terima and cuba analyze sendiri. Bukan perlu paksaan atau cuba telling we what I have to do. Segala decisions or pros and cons biar aku yang differentiate and tentukan. Who are you to tell me what to or what not to do? Jadi biarkan aku selesaikan segala apa yang berlaku dengan cara aku dan keputusan aku. Sebab at the end of the day, aku sendiri yang tanggung akan kesan tersebut.

I am not trying to open any opportunities here. Especially in terms of having someone else at this particular moment. Jadi untuk 2 insan tu, terima kasih. Aku hargai segala nasihat and kata-kata semangat yang awalnya positive dan telah bertukar menjadi satu bencana dalam fikiran aku.

Honestly, bukan niat aku menulis untuk minta simpati, atau jadikan satu cara tidak langsung untuk orang menilai siapa aku. Aku lebih kenal siapa aku sebenarnya. Baik atau buruk terpulang pada individu itu sendiri. Jadi, you can read and judge if you want. But that doesn't mean you can interfere or telling me that I have been making mistakes. Sama ada betul atau salah, biarlah aku tanggung effects-nya.

Bukan marah. Cuma tersinggung. Cukuplah jadi kamu yang sentiasa anonymous.

No comments: