Sunday, May 31, 2009

Pursuing with lies

Mood: Disappointed
Listen to: Blue Sands by Yuna

Few days back aku telah belajar about another fact of life. Manusia sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan sesuatu even when they have to lie about it. Dalam erti kata lain, some people sanggup menipu dan mempergunakan orang lain untuk kesenangan dan kepentingan diri sendiri. What was that all about?

Bagi aku, itu sesuatu yang kejam. Mungkin dengan cara menipu kita boleh mendapatkan apa yang kita mahukan itu dengan mudah. Tapi kesan untuk jangka masa panjang, biasanya tidak begitu lama. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Dan yang pasti, apa yang kita perolehi itu bukanlah sesuatu yang diterima ikhlas. Hanya kerana tertipu.

For what it worth, I don't have to lie te get what I want, neither to hurt other people's feelings just to satisfy my needs. Even if I couldn't get it, at least it worth trying when you really doing it in the right way. There is no point of lying just to full fill yourself, when you realise that what you'll get won't last just because of the way you pursue of getting it.

Kenapa harus tipu?

No comments: