Thursday, May 7, 2009

Kau annoying!

Mood: Irritated
Listen to: Drive by Bic Runga

Aku rasa annoyed dengan luahan seorang 'kawan' aku tadi. As we were talking, dia beritahu yang dia terasa sunyi without anyone to share his problems with. Then aku suggested untuk dia to go and look for someone yang bole jadi a shoulder to cry on. And he said NO because dia harus memilih somebody yang setaraf dengan bekas kekasih dia yang kononnya handsome and baik. He bragged about it and aku seriously rasa annoyed.

Apa salahnya kalau dia mencuba sebab bukan semua manusia yang handsome tu baik dalamannya. Besides, dia sendiri bukan seorang yang layak untuk terlalu memilih. When I said that, dia cuma jawap; "kalau I pernah dapat, tak kan tak boleh dapat lagi?". WTH? Kita tak sentiasa bertuah and in fact lelaki yang kononnya handsome tu pun tinggalkan dia untuk kawan dia sendiri. So what the hell was that?

Kata-kata dia untuk cuba pertahankan diri dia buat aku rasa betul-betul irritated as if he only deserve such a person. Fascist. Apa salahnya kalau buka minda yang terlalu narrow tu and bagi opportunity pada those less-fortunate yang tidak begitu handsome untuk cuba buktikan yang mereka layak untuk di kasihi dan mengasihi. Dan mungkin lebih baik daripada mereka yang a little lucky dilahirkan dengan rupa yang molek.

And that's the end of our conversation. Aku tak perlu orang jenis itu ada dalam friendship's list aku. Yikess!

No comments: