Wednesday, June 23, 2010

Antara Disappointment atau Marah.

How do we actually voice out our disappointment? Sebab in some cases, we got misunderstood antara disappointment dengan marah. How do we actually explain bila kita rasa disappoint towards certain things without being taken as marah?

Kadang-kadang aku rasa susah untuk suarakan some disappointment bila nanti di anggap satu kemarahan yang cuba aku suarakan. No. Aku tak marah. Aku cuma berkongsi perasaan di mana aku ada sedikit rasa kurang berpuas hati terhadap sesuatu perkara. It seems unfair bila apa yang aku cuba suarakan diber feedback seolah-olah aku marah atau menyalahkan atau juga cuba mencari kesalahan. No. Aku cuma ingin berkongsi atau meluahkan apa yang sebenarnya aku rasa. Cuba ambil the positive side, it can be improve in the future. Bukan kah itu tujuan untuk kita berkongsi perasaan? Untuk mendengar pendapat orang lain, menganalisa dan membuat perbandingan. After that segala changes or improvement terletak ppada diri kita sendiri to decide.

Rasanya lebih adil untuk aku menyuarakan perasaan disappointment aku instead of keeping it to myself sampai satu masa untuk aku pin and point kan segalanya. Tapi rasanya, a confession of my disappointment selalu end up dengan disappointment from the other side. Aku jadi serba salah. Jadi harus bagaimana? Honestly, aku tak marah. Aku cuma menyuarakan rasa sedikit kurang berpuas hati.

No comments: